Wednesday, December 3, 2008

Få se nu hur jag löser detta.












Det är inte för intet som jag inte uppdaterar bloggen. Nu är det nämligen bråda tider – en och en halv månad tills hemfärd och alla hönsen är inte i hönsgården ännu. Min rapport om empowerment blir ständigt lidande på grund av anledningar som inte duger.

En av det dåliga anledningarna var igår. Det var fröutdelning på TSDS. Japp, vardag (risfrön alltså). Jag blir då tillbedd att vara med som den flashiga utlänningen som ska hålla tal om jordbruk lite spontant ibland trots att jag inte kan någonting om den saken.

- Ellen, hur många procent av Sveriges yta är täckt av skog?
- Eeee, jag vet inte riktigt…
- Men hur många procent är uppodlad då?
- Jag kan kolla upp det på nätet om du vill?

Alla tror att jag kan en massa om lite allt möjligt, bara för att jag är utlänning. Jag försöker vara fiffig och komma med uppmuntrande kommentarer, men allt jag vill är att sitta i lugn och ro på kontoret med min rapport. Och inte att det ska erbjudas så mycket spännande saker som en praktikant kan lära sig nya saker av att vara med på!

Nu är det dags att samla ihop hönsen. Bilden ovan visar hur det kan vara att vara här.
Dessutom har vi just fått hundvalpar också. Sex stycken och jag har blivit småflickan som springer runt och bär på dem.

Hoppas ni har det stabilt!
/ellen

7 comments:

Sofia. said...

SOLKLART! Är det så det ser ut på alla praktikplatser nu den sista tiden? =)

Du hinner... Du hinner...

Anonymous said...

GRATTIS PÅ 24 ÅRSDAGEN IDAG FJÄRDE DESEMBER. STOOOOOOOOR KRAAAAAAM FRÅN MAMMA OCH PAPPA OCH KATTERNA

Unknown said...

GRATTIS säjer Mamma också.
Puss och Kram

Anonymous said...

Vi är så…..födelsedag…….. födelsedag…… födelsedag…… födelsedag….. födelsedag….. glad….idag.

Grattis!

i. said...

hej fina folsedaxflicka.
rolig bild, du ser verkligen ut som den goda vita hjalparen som delar ut mat till fattiga barnen!

roligt oxa att du ar typ att huvud langre an raihan...

ses till lucia!!!
kram ingrid

NK said...

Grattis Ellen, lite sent, men som man brukar säga bättre sent än aldrig. 24-årsdagen ? Där lurade du oss verkligen. mkt intressata inlägg, fortsätt bara du är GRYM!
many hugs/ nk

Anonymous said...

Hej gumman! Ja det är bra att vi kan hålla koll på varandra i bloggvärlden. Saknar verkligen dig måste jag säga, har fått för lite av Ellen nu =) Men jag hoppas att allt går bra för dig nu när du ska komma hem och med allt det innebär! När kommer du till Skåne?? Älskar dig av hela mitt hjärta. Massor av pussar och tack sötis!