Tuesday, August 5, 2008

Modernare sjukhus får man leta efter








Precis efter den enorma glädjen med mitt visum svullnade min högerfot upp till en ballong och gjorde jätte ont. Jag fattade ingenting, ringde försäkringsbolaget;

- Åk till sjukhuset!

- Ok, sa jag och han inte riktigt föreställa mig något som jag skulle kunna vara rädd för.

Men så imponerad jag blev, ubermodernt, rent, snabb hjälp och bra helt enkelt. Men så är det ju så att det är inget vanligt sjukhus jag åkte till utan Apollo, ett dyrt superalternativ som bara de allra rikaste har råd med!

Jag blev runt körd i rullstol av en kille som hjälpte mig hela tiden, fick patientkort och pratade picnic-platser med Dr. Nandkumar på ortopeden. Sen blev det fem dagar sängliggande med antibiotika och ack så hjälplös jag var! Men nu är foten nästan återställd och jag kan ärligt rekommendera ett besök på Apollo Hospital vid sjukdom i Bangladesh!

Peace!

No comments: