Monday, September 15, 2008

Nepal is the shit!

Jag har ju planerat att vara sadar finkanslig pa den har bloggen och inte bullshitta, men Nepal ar verkligen the shit!!! Det ar soligt mitt i monsunen, blaa skoar, vita bergstoppar, frisk luft och fagelkvitter!
Imorron och tre dagar framover ska jag vandra, sitta pa stenar, dricka te, sola axlarna, och andas som om varje andetag ar mitt sista!
Sen nasta vecka blir det visumtjaffs igen i Kathmandu som galler som vanligt alltsa! Men forst tre dagars frihet!
Jag kommer aldrig hem igen! Nepal ar bara for bra!
All karlek!
//ellen

9 comments:

Lars Qvist said...

Så himla kul att läsa om dina banglaerfarenheter Ellen! Jag har väntat länge på att höra av dig och detta var superkul att läsa & se dina fina bilder! Det märks verkligen att du älskar Thanapara och att vara i landet! Hoppas få läsa mer snart! Lycka till med visumjakten!
STOR kram: Marjo/fd. loppisansvarig på Svalorna

Anonymous said...

Hej älskade finaste Ellen!
Åhh jag känner som jag finns hos dig i varje steg du tar när jag läser din blogg. Jag antog att du skulle gilla Nepal och det guld att höra att du äntligen är där. Har du funderat på att ta kontakt med Lillan?
Njut av livet så länge det varar det känns som att du har en hel del att möta på vägen.

Själv lunkar jag på med min ansökning: "snälla ge mig massa miljoner till mitt projekt", pengastress och " jag vet inte vad min höst kommer att bli av" och "åhh fan vad livet måste vara en kamp hela tiden" ...ja du kanske minns min bombprofetia som jag nämnde om att det skulle bli he he
Men jag måste säga att det triggar igång mig riktigt rejält. Håller på söker alla diverse jobb kollar upp allt som kommer över mig och jag känner som jag kan fixa allt för att jag är så desperat. Det är verkligen helt sjukt just nu. Kan inget än skratta åt allt och kommer på att mitt liv är ju dömd att vara så. Vännen njuter av ditt lunk och kontrasten till du har till mitt liv. Saknar dig massor och drömmer att en dag möta dig snart. Hare bäst älskade vän!! Thatsanie

Anonymous said...

HEj världens bästa och älskade Ellen! Din saknad är stor här i skåne land men det är skönt att läsa att du har det så bra. Jag förstår att du trivs där, det känns liksom som du när du berättar =) Men jag kan inte undgå att säga att jag verkligen saknar dig och att jag verkligen längtar till du kommer hem och kan komma o hälsa på i vår nya lägenhet i Malmö som vi får på måndag. Då vi kan chilla o mysa. Hoppas du har det toppen. Jag älskar dig! Puss puss elle

Jessica & Crisitan said...

Hej Pullan... Saknar dig fortfarande! Har försökt att maila lite bilder och shit till dig, men jag tror att du måste rensa din inkorg lite, för mailet studsar tillbaka hela tiden! =) Vi har det sjukt bra här hemma! Kallt som bara in i helvete, men jag har alltid gillat hösten så jag biter ihop. Gör inte så mkt roligt, blir mest plugg och festande med klasskamraterna, men det är slappt att inte hetsa runt hela tiden heller. Satt och kollade bilder från när du var hemma sist och det känns som att det börjar bli dags för dig att komma tillbaks... så det så! Saknar dig Pullan, C hälsar också! PUSS

Lällä said...

Alskade mysellen!
Jag skrev varsta langa inlagget och sen forsvann det - javla skit datorer!
Antligen hittade jag dig iaf, har letat som en galning efter dig pa natet.

Sa skont att det verkar som du mar bra och trivs och har det gott! Och glom inte att chilla lungt.
Sa kul och intressant att lasa om vad du pysslar med dar borta i fjarran oster, onskar att jag var dar men med dina ord kanns det som man bars ivag till vart alskade Bangladesh igen. Maste vara helt fantastiskt att ha Thanapara som sitt hem =)
Och vilken supergrym blogg du har, jag ar helt imponerad!
Ser fram emot nasta inlagg.

Jag har varit i Kuba i en manad. Det var en upplevelse. Inte bara dalig men mest. Hehe. Jag ska se om jag kan skicka kort och beratta.
Imorgon aker jag till Sverige dar jag ska ha lite mer semester i en vecka och sen bar det av tillbaka till irrlandet. Ska soka bidrag och lite jobb. Tankte ta det ganska chill i host =P

Nu har jag skrivkramp for jag skrev sa langt innan.
Men jag tanker pa dig ellen, ta hand om dig dar borta. Och njut av dagen och skit i resten och hetsa lungt mysis.
Hur har det gatt med svinotte-karaten forresten?

Jag skriver snart igen.
All min karlek
Lalla

Sofia. said...

Heej Ellen!

Du verkar leva livet!
Vi ar snart pa vag tillbaka till Georgien, jag kande hur jag log nar jag visste att biljetterna var ordnade. Ska bli sa roligt o komma tillbaka igen.

STORA kramar, Sofia

anna said...

Fantastiskt att du har det bra i Nepal, Ellen! Men det var ju två veckor sedan du skrev detta... Har det löst sig med visum? Har inte hört något från dig på ett tag och tycker att jag har provat alla tillgängliga kanaler... Är du tillbaka i BGD? Kramar!! /Anna

Fröken Fisky said...

Gissa var jag är. Kan du tänka dig, i Tomelilla! allt är som det ska här verkar det. Sitter och lyssnar på göran, mats, jens och ove i lärarerummet i gamla skolan... kramar till dig ellen!

Anonymous said...

Hej Ellen.

kom på att skicka en hälsning på denna blogg till dig....

Det var kul att höra om dina och Josefins bravader i Tannapara när hon kom hem igen. Kul att Santoas kommer hit.

Jens (Sydasienlinjen)