Sunday, July 27, 2008

Alright…visum-uppdatering igen.

Jag har inte fått visum, men jag har inte heller blivit utkastad ur landet. Jag fick tre dagar till av ovisshet.
Eller först fick jag avslag, sen kom snälla-tanten och sa att jag visst skulle få stanna, och hon lyckades övertala snubben som gav mig avslag att överväga datumen igen. Så nu ska jag tillbaka dit om tre dagar.
Fördelen med Bangladesh system är att man inte är olaglig så länge man har en ansökan inne som är under behandling. Men systemet är också helt oberäkneligt, jag har fått tre olika datum som jag ska lämna landet, av de fyra gånger som jag varit på Passport och Immigration Office. Bara snälla tanten har sagt samma sak två gånger.
Så om tre dagar gäller det igen. Rosa kläder och guldörhängen. Stort leende och kopior på alla papper som jag någonsin ägt. Jag hoppas verkligen att snälla tanten är där då. Jag tror hon gillar rosa!

//ellen

1 comment:

NK said...

GamarJobat Ellen!
Laget, hoppas allt bra med dig, gillar verkligen dina foton som du har pa sidan, men jag visste att du va en bra fotograf sa blev inte sa forvanad:). Ja jag vet att jag varit dalig pa skriva blogg, men ska forbattra mig hehehhe. har varit upptagen med mkt annat, + att internet har ar sa seg att jag tappar intresset direkt, Sofia ar mer talmodig sa hon har skrivit en del. Ska inte babbla en massa men jag gillar dina inlagg fortsatt bara.... hoppas allt gar bra for dig i Bangla... vi saknar ditt humor hahaha ha det fint manga georgiska kramar fran mig;)